2011-12-14 | 14:36:51

det här var intressant.



fick låna två böcker av fridalus igår; livskraft i vardagen med inspiration av ayuruveda och de tio dummaste misstagen klyftiga människor gör. började med livskraft i vardagen, och det här är ruskigt intressant.

jag har kommit fram till att jag är en pitta/kapha-person. tecken på att en pitta- resp kaphaperson kommit ur balans (har valt ut de jag känner igen mig i):

- het och varm
- lättretlig, irriterad
- magkatarr/magsår
- huvudvärk/migrän
- dominerande, aggressivt och kritiskt beteende
- svårigheter att koppla av

- sällan hungrig
- astma/luftrörsproblem
- inbunden och tystlåten
- svårighet att acceptera förändring
- svårt att komma till skott

"Pitta-personer känner man lätt igen. När de är hungriga är de jättehungriga, när de är förälskade är de hett passionerade, när de är motiverade i sitt jobb kan de arbete hur mycket som helst. Låt bli att värdera och analysera vilket annars är Pitta-personers favoritsysselsättning"

älskar att kombinera vetenskap med mumbojumbo!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!